zondag 6 september 2015

(een hele lange) Illustration Sunday #15


Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne week hebben gehad! Het is weer zondag, dus tijd om mijn illustraties te laten zien. Ik heb een hele productieve week gehad. Lekker veel gedaan en ook heel veel getekend. Ik kreeg namelijk mijn nieuwe schetsboek binnen. Genoeg om te laten zien dus. Kijk snel verder!


De eerste 3 tekeningen die ik jullie laat zien zijn nog in mijn 'tijdelijke' schetsboek gemaakt. Waar ik jullie vorige week ook al een aantal schetsen uit liet zien. Dit omdat ik nog geen nieuw schetsboek binnen had, en ja je moet toch wat.. De drang om te tekenen is toch te groot om dit een hele week te laten staan. Dit schetsboekje heeft heel dun papier en is dus niet zo geschikt voor aquarelverf. Toch heb ik dit stiekem wel gedaan, lichte washes kan het gelukkig wel aan. Ik hou er van dat ik in dit schetsboekje geen druk voel om een perfecte tekening te maken en dus iets meer 'durf'. Ik denk er wat minder over na en eigenlijk is dat wel goed.
En ja, toen kwam toch eindelijk mijn nieuwe aquarel schetsboek binnen:
Dit was de eerste bladzijde die ik vulde. Ik zag een foto van een vrouw (van achteren) die een hele mooie rode jurk droeg. Hier heb ik een deel van nagetekend en het voor mezelf nog wat mooier gemaakt en daarna ook haar van voren getekend. Dat was een leuke uitdaging, gezien ik door de foto niet wist hoe ze er eigenlijk uit zag. De versiersels in het haar heb ik er ook bij verzonnen, dat vond ik wel leuk. Is het je trouwens opgevallen dat mijn lijnwerk anders is dan anders? Ik gebruik geen fineliner want ik heb een nieuwe brush pen binnen gekregen! Samen met een witte en gouden pen. Deze heb ik ook mooi in de jurk kunnen verwerken. Het was hier nog even oefenen, maar ik word er steeds beter in. Zo'n brush pen is toch even heel wat anders dan ik gewend ben, maar het effect is wel mooi vind ik zelf.
Daarna tekende ik deze watermeloen tekening. Ik kwam een foto tegen op lookbook van een meisje die een blauwe jurk met witte stippen droeg en watermeloen sokken. Daar verzon ik de rest van de illustratie omheen. Niet mijn beste werk vind ik zelf, maar wel lekker vrolijk!
En dit is dan de volledige pagina. Ik heb  dit keer voor een A4 formaat schetsboek gekozen. Dit is meer dan 2x zo groot als het formaat wat ik eerst gebruikte. Tot nu toe bevalt me dit heel erg goed. Leuk om op zo'n pagina ook meerdere kleinere illustraties te tekenen. Ik tekende eerst het watermeloen meisje, daarna het meisje met de 2 staartjes en toen kon ik het niet laten om Lady en de Vagebond te tekenen. Geen idee waarom, maar daar had ik zin in. 
Een close up van het meisje met de staartjes. Ik vind het gebruik van de cirkel op de achtergrond erg leuk en heb haar een witte omlijning gegeven zodat ze er meer uitspringt. Ik denk dat ik vooral de kleuren hiervan erg leuk vind. 
Dit is de derde pagina. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vinden moet. Het is niet lelijk, maar nog een beetje kaal. Eigenlijk vind ik vooral de versiersels op de arm van de vrouw mooi en de uil was wel erg leuk om te schilderen!
Dit is denk ik wel mijn favoriete pagina tot nu toe. Ik weet niet precies wat mij aantrekt aan deze pagina. Ik denk het feit dat het wat mysterieus is? De gezichtsuitdrukking van het linker meisje vind ik ook erg leuk. Het is gewoon een leuk geheel of zo.
Even een close up van het linker meisje. Ik heb haar een donkerdere huidskleur, bijna een beetje rood achtig gegeven en de witte lijnen maken het af vind ik. Op 1 of andere manier blijf ik naar deze tekening toe getrokken.
De volgende pagina.. Eentje waar ik iets minder blij mee ben. Ik vind hem ook nog een beetje 'kaal' 
De haarkleur van dit meisje vind ik wel heel erg cool. Ze springt er daardoor wel uit.
Deze pagina vind ik dan wel weer leuk. Ik kreeg helaas bij het rechter meisje haar rechter oog maar niet goed, maar na 20x opnieuw geprobeerd te hebben gaf ik het op. Het lukte gewoon niet, desondanks vind ik het nog wel een leuke illustratie. Vooral door de kleuren springt ze er wel uit.
Dit meisje vond ik wel weer leuk gelukt, vooral haar kapsel! En de houding is ook wel leuk.
En dan de laatste pagina die ik jullie vandaag laat zien. Stiekem heb ik al meer gemaakt, maar dan wordt dit artikel veel te lang dus dat bewaar ik lekker voor volgende week! Hebben jullie dan ook nog iets te zien. Hierbij heb ik een zwarte copic marker gebruikt voor het haar van de linker vrouw. 
Hiervan vind ik de outfit leuk! De rest van haar vind ik iets minder geslaagd, maar dat maakt me niet uit. Haar haarkleur is wel erg vet!

Dat was het voor deze week. Ik wens jullie nog een hele fijne zondag toe, en tot volgende week! Welke tekening vind jij het leukst? Willen jullie in een filmpje nog mijn vorige schetsboek zien nu deze vol is?

2 opmerkingen:

  1. Leuke tekeningen weer allemaal! Ik vind het echt leuk dat je een eigen tekenstijl aan het ontwikkelen bent.
    Ik vind die uil het leukste!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, jij vind altijd de dieren het leukst haha. Ik zal speciaal voor jouw voor volgende week weer eens dieren tekenen, want ik teken zoveel mensen de laatste tijd!

      Verwijderen