woensdag 23 september 2015

Even bijkletsen

Het werd wel weer eens tijd voor een persoonlijker artikel dacht ik zo. Het leek me leuk om even bij te praten over hoe alles gaat momenteel. Hoe het na de verhuizing is verlopen en waar ik op het moment mee bezig ben. Er zijn een aantal zaken waar ik over aan het twijfelen ben dus een beetje feedback is welkom. 


Het is inmiddels een paar maand geleden dat ik verhuisd ben. We woonden in een stad en zijn nu naar een dorp verhuisd. Gelukkig wel naar een dorp waar genoeg winkels zijn, want daar zou ik niet zonder kunnen. Ik vond het erg spannend. We wilden graag dichter bij onze sociale kring gaan wonen, maar je weet natuurlijk nooit hoe zoiets bevalt. Het is een grotere woning. We zijn van een heel klein appartementje naar een eengezinswoning gegaan en dat is natuurlijk wel even wennen. Ik was wel bang dat het erg veel werk zou zijn met schoonmaken en netjes houden, maar eigenlijk is het alleen maar beter! In onze vorige woning zat alles erg opgepropt en was het lastig schoon te houden. Nu hebben we meer ruimte waardoor het minder snel rommelig oogt en je makkelijker overal bij kunt.
onze tuin.

Ik vind het heerlijk om zoveel ruimte te hebben. Helaas hebben we nog niet super veel van onze tuin kunnen genieten, gezien we op vakantie zijn geweest en het daarna minder mooi weer was. Ook hebben we vermoedelijk ergens een wespennest in de buurt.. Dus dan zit je daar niet zo lekker. Toch hebben we zo nu en dan nog wel eens buiten kunnen eten. Volgend jaar willen we iets meer in de tuin investeren. We hebben nu bijvoorbeeld nog weinig planten en de tuin kan wel wat kleur gebruiken. Ook hebben we geen tuinkussens etc. Maar dat komt allemaal nog wel.

In huis zijn we gelukkig wel al een heel end gekomen. Nog niet alles is klaar. Er moet nog wat geschilderd worden en dingen opgehangen, maar het is zeker leefbaar en ik voel me er erg thuis. In de herfstvakantie gaan we weer verder klussen. Lekker rustig aan, wel fijn dat er geen druk achter zit. En zo wordt ons huis alleen maar mooier. Heb je ook iets om naar uit te kijken.

Over ergens naar uit kijken gesproken.. Ben ik de enigste die nu al zin heeft in de feestdagen? Het is steeds meer regenachtig en koud buiten. We zijn tenslotte ook al herfst. Ik ben alweer lekker aan het thee drinken en s avonds dekentjes op de bank. Het is nog niet koud genoeg voor warme truien natuurlijk, maar ik heb er zin in! Ik vind dat altijd zo'n gezellige periode. Misschien kunnen we het dit jaar zelfs bij ons thuis vieren! En al het lekkers in de supermarkt.. zucht. Ik mag van mezelf nog geen pepernoten eten, want dan ben ik ze zat rond Sinterklaas vrees ik haha. Nog even geduld!
Een paar van mijn illustraties met inkt
Verder ben ik lekker aan het schilderen en mezelf wat aan het voorbereiden op Inktober. Hier komt binnenkort nog een artikel over op mijn blog, maar het komt er op neer dat je 31 dagen lang (in oktober) met inkt tekent. Je mag het ook combineren met kleur, verf of wat je dan ook maar wilt. En onder inkt verstaan ze ook fineliners, pennen etc. Ik wil met oostindische inkt en mijn brush pen gaan werken. Ik denk dat het goed is om mee te oefenen en hopelijk wordt mijn lijnwerk dan wat beter. Ik ben nog wat aan het twijfelen wat ik precies ga doen. Ik wilde graag 1 karakter kiezen (een meisje of een dier bijvoorbeeld) en daar elke dag iets mee gaan doen, misschien een soort verhaal er omheen verzinnen. Maar ik ben een beetje bang dat mij dat nog niet lukt en dat ik dan halverwege opgeef. En als ik aan een challenge begin wil ik het ook af maken. Misschien moet ik mezelf niet teveel regels op dringen. Ik kan ook gewoon elke dag zien wat ik ga maken en waar ik zin in heb natuurlijk. Ik ben er nog niet helemaal over uit! Maar ik heb nu al zin om het met jullie te delen. Geen idee of ik goed ben met inkt, maar het is tenslotte om jezelf ergens in te verbeteren.
Het lijkt nu nog nergens op, maar hopelijk wordt het leuk!
Naast schilderen en tekenen ben ik ook weer wat aan het haken. Ik ben nog niet zover, want ik kom er helaas niet zovaak aan toe, maar wie weet kan ik het over een poosje met jullie delen. Nu ziet het er nog niet uit haha. Ik vind haken echt zo'n herfst en winter hobby. In de zomer heb ik totaal geen inspiratie en als het warm is is draad zo klam in je handen. Vorig jaar heb ik rond de feestdagen heel veel gehaakt. Veel kerst en winter figuren gemaakt uit het winter wonderland boek. Dit vond ik toen erg leuk om te doen en er staan nog een hele hoop amigurumi's in die ik nog niet heb gemaakt. Dus wie weet pak ik dat dit jaar weer op. Zouden jullie dat ook leuk vinden om te zien?
Uit het winter wonderland boek.

Ook uit hetzelfde boek, vorig jaar gehaakt.

Ik twijfel een beetje welke kant ik op wil met mijn blog. Mijn volgers aantal stijgt niet zo snel merk ik, maar aan de andere kant heb ik wel trouwe volgers er tussen te zitten en dat is tenslotte waar het om gaat. De laatste tijd deelde ik vooral veel rondom illustraties omdat mijn passie daar op het moment ligt. Ik twijfel of ik dan amigurumi's en andere creatieve dingen ook weer moet laten zien. En wat ik kan doen om mijn blog wat persoonlijker te maken en meer bezoekers te lokken. Uiteindelijk doe ik wat ik zelf leuk vind om over te schrijven natuurlijk. Want dit is mijn blog en ik doe dit voor mezelf, maar een beetje tegen interactie van lezers is altijd wel erg leuk en ik vind het ook altijd wel een leuke uitdaging hoe ik jullie tevreden kan stellen.

Misschien dat ik weer wat meer video's kan opnemen of een nieuwe rubriek kan verzinnen.. Als jullie nog feedback hebben over wat ik kan verbeteren of wat jullie leuke artikelen vinden om te lezen op mijn blog dan  hoor ik dat heel graag!

Nou, ik ga weer verder met haken. Het is nog lang niet af! Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat en wat jullie gedachten zijn over wat ik hierboven omschreven heb. Ik waardeer jullie reacties altijd heel erg. Fijne dag nog allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen