zondag 13 september 2015

Illustration Sunday #16

Illustration Sunday nummer 16! Geen schetsen dit keer, maar wel een hele hoop aquarel schilderingen. Stiekem heb ik ook mijn copic markers uitgeprobeerd, maar het resultaat was zo slecht dat ik het nog niet durfde te delen haha. Eerst even wat meer oefenen. Gelukkig heb ik wel een hoop om te laten zien deze week. 

Afgelopen week kwamen mijn copic markers binnen en ik had ook een aantal aquarel kleuren mee besteld. Deze had ik niet in mijn shoplog laten zien, omdat dat niet zo bijzonder is om te fotograferen, maar ik heb ze wel in deze illustratie gebruikt. De rode van het shirt is nieuw en ik heb een hele lichte geel tint gekocht waarmee ik gemakkelijker huidskleuren kan mengen. Eerst deed ik dat met een warmere geel, wat rood en wit. Maar ik merkte al snel dat mijn geel hierdoor heel snel opging en dat vond ik zonde. Dus nu heb ik 1 gekocht die wat geschikter is voor huidskleuren dan heb ik niet zoveel werk van het mengen en gebruik ik mijn warme geel wat minder snel op. Ook heb ik een neutrale tint gekocht, hiermee kun je je kleuren gemakkelijker wat donkerder maken. 
Op de volgende pagina staan deze illustraties. Ik wilde wat houdingen oefenen en heb het wat opgevuld met deze gekleurde vlakken en het hert. Ik vond dit een erg leuke pagina om te maken. Een beetje random misschien, maar goed. Als je je afvraagt waarom het rechter meisje geen kleding aan heeft is dat omdat ik graag wilde oefenen op het lichaam. En als ik haar kleding aan deed zag je haar voeten niet meer etc. 
Daarna schilderde ik deze pagina. Ik vind de gezichtsuitdrukking van de vrouw (moeder?) erg grappig. Ik wilde haar eigenlijk een bloemetjes jurk geven, maar ik wist niet helemaal hoe ik dat ging aanpakken dus uiteindelijk is het gewoon roze geworden. Kan ook.  
Dieren! Dinjadonut herinnerde mij er aan dat ik niet zoveel dieren meer teken tegenwoordig. Zij vind meestal mijn dieren het leukst om te zien en ik bedacht me dat ik dat niet zovaak meer teken. Dus bij deze! 3 beren! Hierbij heb ik ook wat meer aandacht besteed aan de achtergrond, iets wat (nog) niet mijn sterkste punt is. 
Het was even spannend, een vrouw schilderen met zo'n kort kapsel, maar ik vind dat ze nog best duidelijk vrouwelijk is. Ik vind de achtergrond zo mooi hiervan. Galaxy blijft leuk om te schilderen. Al krijg ik hierdoor wel een beetje het idee dat deze 2 vrouwen aliens zijn of superkrachten hebben of zo..? 
Het begon allemaal met het rechter meisje.. En toen tekende ik een kat. Ik kan het soms gewoon niet laten. Ik vond het best een grappige illustratie geworden zo en ik heb veel lol gehad aan de achtergrond. Het haar van het meisje vind ik ook erg leuk. Wel eh.. uniek.
De kleuren van deze tekening zijn wat weg gevallen helaas. In het echt zijn de lichtgele strepen wat beter te zien, maar ik kreeg dit niet mooi op de foto. Gelukkig zijn de muis en het meisje nog wel goed te zien. Ik wilde graag zo'n ruitjes patroon op een trui eens uitproberen. Dat geeft best een leuk resultaat. En het shirt dat ze eronder draagt heeft witte stipjes. Iets wat helaas ook wat weggevallen is op de foto..

Dat was alles voor deze week! Ik schrok een beetje vandaag, want ik ben al op 1 derde van mijn schetsboek! En op het moment dat ik dit schrijf heb ik het boek nog maar een week.. Dit gaat ietsje te snel haha. Ik teken en schilder dan ook bijna elke dag nu. Maar goed, daar leer je alleen maar van en een nieuw schetsboek is zo besteld! Welke illustratie vond je deze week het leukst? Teken jij wel eens? 

1 opmerking:

  1. Je gaat echt snel met je schetsboek, nu al op 1 derde wauw!
    Je tekeningen zijn echt weer leuk geworden zeg! Ik voel me echt vereerd dat je die beren hebt getekend, en ze zijn goed gelukt.
    Deze week kan ik echt geen favoriet kiezen, ze zijn allemaal zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen