zondag 20 september 2015

Illustration Sunday #17

Het was een beetje een rare week. Mijn kat was anderhalve week vermist en we maakten ons heel erg veel zorgen. Gelukkig is hij weer veilig thuis, maar ik heb hierdoor minder geschilderd dan normaal. Ik had er gewoon geen zin in en voelde me rot. Daarom laat ik deze week ook mijn copic marker probeersels zien. Iets wat ik vorige week niet zo goed durfde omdat het mijn eerste poging is met copic markers (en ik dus nog niet echt goed er in ben), maar om het goed te maken voor deze week deel ik ze toch. Ook heb ik later in de week, toen mijn kat weer thuis was, iets met aquarel geschilderd.

Als eerste zal ik de copic markers tekeningen laten zien. Ik ben er zelf nog niet zo tevreden over. Ik vind het vooral lastig om mee te werken omdat ik niet veel kleuren uit dezelfde kleurgroep heb en blenden dus nog niet echt mogelijk is.. Vandaar dat het vrij simpel is qua kleur, maar dat was het enigste wat ik er tot nu toe van kon maken. Ik vrees dat ik er meer bij zal moeten kopen.. maar ze zijn zo duur!
Even een disclaimer: dit zijn houdingen en dergelijke die ik nagetekend heb. Dit omdat het erg leerzaam is. Ik heb wel qua kleding en kleuren dingen veranderd zodat het wat meer mijn eigen stijl is. Ik doe dit in mijn andere schetsboekje, waar ik jullie wel eens eerder dingen uit heb laten zien. Hierin maak ik vooral snelle schetsen of dingen die ik graag na wil tekenen, houdingen die ik wil leren etc.
 Ik denk dat dit mijn favoriet is van de copic marker tekeningen. Misschien doordat de kleuren zo simpel zijn..? Geen idee. Er is iets wat mij hierin aanspreekt.
En de laatste. Ik heb wel meer gemaakt maar die zijn een beetje mislukt haha. Ik ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden. Ik realiseer me wel dat het niet zo goed is vergeleken met wat ik normaal maak, maar met een nieuw medium moet je altijd even oefenen natuurlijk.
En nog een inkt tekening die ik in hetzelfde schetsboekje gemaakt heb. Dat blijft leuk om te doen. Hopelijk vinden jullie deze zwart wit tekeningen ook leuk om te zien, want volgende maand is het inktober! Een soort challenge met inkt die je in de maand oktober doet. Ik zou daar graag aan mee willen doen en het lijkt me wel leuk om dan volledig met inkt te werken zoals hierboven. Maar hier vertel ik later nog wel meer over in een apart artikel.
En dit is de aquarel illustratie die ik deze week gemaakt heb. Ik moest er weer even inkomen na een paar dagen niet te hebben getekend of geschilderd. Ik had er wel weer heel erg zin in! Deze panda pizzakoerier vond ik wel leuk geworden. Ik heb een beetje geƫxperimenteerd met de verf in de stoeptegels. Meestal wil ik te netjes werken en met aquarel is het juist zo leuk dat je het water zijn eigen gang laat gaan. Ik vond het zelf best mooi geworden en misschien wil ik dit nog wel eens vaker toepassen. Het rode van de tegels heb ik ook wat licht laten vervagen in het blauwe van de achtergrond (maar dit is vrij subtiel dus ik weet niet of dit duidelijk zichtbaar is op de foto..).

Dan wens ik jullie nog een hele fijne zondag! Hopelijk heb ik volgende week weer wat meer om te laten zien. Ik ben in ieder heel erg opgelucht dat mijn kat weer thuis is en probeer langzaam weer wat in het ritme van het tekenen te komen. Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie van het idee van inktober vinden en tips zijn natuurlijk ook altijd welkom! Tot volgende week!

2 opmerkingen:

  1. Die inkt tekening is echt heel mooi geworden! Ik ben benieuwd wat voor tekeningen je tijdens de inktober maakt :)
    En die pandabeer is best hilarisch :'D echt heel komisch en hij is ook goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen