zondag 27 september 2015

Illustration Sunday #18

Na vorige week heb ik gelukkig wat meer aquarel tekeningen te laten zien. Die vind ik stiekem zelf toch het leukste! Deze week niet veel met copic markers getekend, maar dus met aquarel en een beetje met inkt om alvast in de stemming te komen voor Inktober (hier komt maandag een artikel over online). Klik verder om te zien wat ik deze week heb gemaakt.


Nu het herfst is heb ik ook de neiging om mijn illustraties daarop aan te passen, wel zo leuk. Ik heb 2 pagina's gemaakt om wat houdingen te oefenen en daar wat herfst kleuren op geprobeerd toe te passen. Zelf vind ik ze wel leuk geworden. Vooral het meisje met de lange jas aan vind ik leuk en het donkere meisje op de 2e foto.
Beide met aquarel gemaakt en de lijnen met mijn brush pen, zoals gewoonlijk. Ik vind het altijd zo leuk om te verzinnen hoe de karakters eruit gaan zien. Wat voor kleding ze aan hebben en hoe het haar zit etc. Dit brengt je tekening meer tot leven. Vooral kleding uitzoeken vind ik leuk om te doen. Patroontjes, textuur en kleuren en natuurlijk spelen met lichte schaduwen. 

Daarna tekende ik dit meisje met een groot bos rode krullen. Ik had deze tekening al veel eerder gemaakt, maar ik vond hem niet mooi geworden en had hem verder overgeslagen. Dat vond ik toch wel wat zonde voor mijn schetsboek, zo'n lelijke onafgemaakte pagina. Dus ik heb hem deze week toch maar ingeschilderd en dat maakt het al iets beter. Nog steeds niet iets waar ik heel tevreden over ben, maar het staat wel een stuk leuker in mijn schetsboek.
Ik had een nieuw schetsboek gekocht voor inktober en daar maakte ik deze illustratie in met inkt. Ik heb alleen oost Indische inkt, fineliner en een witte gel pen gebruikt. Even om het papier uit te proberen en alvast een beetje te kijken wat ik wil maken volgende week. Erg leuk om te doen! Mijn vriend gaat ook mee doen aan inktober (maar hij tekent hele andere dingen dan mij) dus we zitten beide al wat inspiratie op te zoeken en lekker s avonds aan de eettafel tekenen. Heel erg gezellig!
Verder maakte ik nog een schets, maar die is nog niet af. En nog een illustratie van een vos maar daar heb ik een video over opgenomen dus die komt later online! Even kijken wanneer ik daar tijd voor heb, want ik moet het nog editten en met inktober zal ik het ook wel druk krijgen, maar die hebben jullie nog te goed!

Een fijne zondag allemaal en tot volgende week! Welke illustratie vind jij het leukst deze week?

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blog heb je en wat een gave illustraties! Ik vind de tweede aquarel het leukst, het meisje met de rode krullen het meest inspiratievol (daar hoef je echt niet ontevreden over te zijn :) ) en de laatste schets het gaafst!
    Xoxo, leoniae

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je vriend ook mee gaat doen aan de inktober (ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat hij dan tekent).
    Ik vind de laatste illustratie het mooist van deze week :)

    BeantwoordenVerwijderen