vrijdag 16 oktober 2015

Eten, tijdschriften en klussen!

Het is vrijdag middag op het moment dat ik dit schrijf. Ik kom net terug van fitness en lig lekker in bed met wat eten, mijn laptop en een tijdschrift. Ik heb even zin om van me af te typen en met jullie te praten. Het hebben over waar ik mee bezig ben en wat voor dingen op dit moment in mij omgaan. Een persoonlijke blog dus. 

Ik eet Skyr met honing en banaan. Iets waar ik de laatste tijd heel erg dol op ben. Soms vervang ik de banaan ook wel eens door walnoten, of lekker allebei, maar volgens mij ben ik daar een beetje allergisch voor. Lekker is het wel! Mijn favoriete lunch de laatste tijd, al beperk ik mezelf door het alleen na het sporten te eten. Volgen mijn fitness instructeur zijn eiwitten belangrijk na het sporten en laat dat nou net in Skyr zitten. Naar mijn mening proeft Skyr gewoon naar een wat dikkere, mildere yoghurt, maar goed. Ik vind het wel fijn dat er geen troep aan toegevoegd zit. Al die E nummers hoeft van mij niet perse.
De vorige flow

Nog iets waar ik dol op ben de laatste tijd; Het flow tijdschrift! Ik heb toevallig gister weer de nieuwe editie gekocht. Eigenlijk kan ik even goed lid worden want ik koop ze toch elke keer weer. Het is gewoon zo'n fijn tijdschrift. Ik heb niks met yoga en mindfullness en andere 'zweverige' artikelen, maar de Flow vind ik wel erg leuk. Ondanks dat het veel gaat over hoe je met dingen om gaat en over geluk en hoe de mens in elkaar steekt en ondanks dat ik normaal helemaal geen tijdschriften persoon ben. Ik vind maar weinig tijdschriften leuk eigenlijk. Een beetje psychologie vind ik dan wel weer interessant en het is zo lekker nuchter omschreven. Ook is het een heel erg creatief tijdschrift. Veel illustraties, extra's (zoals bijvoorbeeld een notitie boekje, schetsboekjes of leuke kaartjes), interviews met mensen met een creatief beroep etc. Laatst brachten ze ook een Illustratie Special uit. Dat vond ik helemaal geweldig natuurlijk! Zeker een aanrader als je van tekenen houd of van illustraties.

Nou goed, dat ga ik vanmiddag dus even lekker lezen. Even rustig aan doen na een drukke week. En het mooie is het is niet alleen weekend, maar ook herfstvakantie! Dit zal niet voor iedereen gelden natuurlijk, maar voor mij en mijn vriend wel. Al hebben we de hele vakantie alweer volgeboekt met dingen die we moeten doen, maar goed. We gaan vooral veel klussen. Het is maar een weekje en we hebben nog wat andere afspraken staan, maar we zullen zien hoever we komen.

Ons huis is inmiddels grotendeels af, maar boven moet nog geschilderd worden. De deuren en kozijnen moeten ook nog en vooral veel dingen ophangen. Zoals planken en spiegels en een klok (al twijfel ik daar aan, want volgens mij heb ik die afgelopen week kapot gemaakt toen ik hem liet vallen..) zodat het huis weer meer 'af' is. Dan kunnen we ook de laatste dozen uitpakken hopelijk.

Ik heb vooral veel zin om mijn hobby kamer wat aan te pakken. Ik heb al een bureau en mn vriend kwam gister thuis met een mooie bureaustoel voor mij en er staat een kast in. De rest moet nog. Ik heb nog geen flauw idee wat voor kleur ik op de muur wil. Dus daar moet ik nog even over nadenken.  Ik heb eigenlijk vooral zin in de afwerking. Ik wil wat leuke illustraties aan de muur hangen, ter inspiratie. En mijn teken en schilderspullen beter ordenen. Nu doe ik alles aan de eettafel en dat staat wel erg rommelig allemaal..
Brownie
Verder gaat alles goed. Mijn katten hebben het ook erg naar hun zin in het nieuwe huis. De jongste kat, Brownie, moest wat langer wennen. Zij was wel een beetje bang in het begin. Ze had tenslotte nog nooit een verhuizing meegemaakt en een nieuwe omgeving is wel even eng. Ze durft nog steeds de tuin niet zoveel uit, maar dat ligt ook wat aan haar aard. Ze is niet zo'n held. Maar het feit dat we een grote schutting om de tuin hebben vind ze wel fijn volgens mij. Zo kan ze daar lekker spelen zonder bang te zijn dat ze andere dieren tegen komt. 

Mijn oudste kat, Cupcake, was eigenlijk gelijk al gewend. Het voelde een beetje alsof hij opgelucht was dat we hem mee hadden genomen tijdens de verhuizing. Eigenlijk vond hij alleen de dagen er voor een beetje eng. Zodra hij in de nieuwe woning was was het klaar. het rare is dat hij zich ook veel meer op zn gemak lijkt te voelen. Het was nooit echt een sociale kat, wel een hele lieve kat, maar erg op zichzelf. En nu wil hij heel vaak knuffelen, bij ons op de bank liggen en als er mensen over de vloer komen rent hij niet gelijk weg maar wil hij ze best even begroeten. Gek is dat, misschien heeft de verhuizing hem wel goed gedaan. Het feit dat we meer ruimte hebben in huis is vast ook wel prettig. En dit is een mooie rustige omgeving, met een groot bos dichtbij, veel gras en niet zo ontzettend veel katten als in onze vorige buurt.
Cupcake

Ook ben ik nog lekker met inktober bezig. Het gaat goed tot nu toe. Ik mis mijn aquarel wel heel erg. Zo nu en dan lukt het even om er mee bezig te zijn, maar niet veel. En ik moet wennen om weer kleiner te tekenen, gezien ik een kleiner schetsboek heb voor inktober. Maar het bezig zijn met inkt en het elke dag tekenen gaat goed. Ik heb nog geen dag gemist!
video
(een korte video van instagram waar ik met aquarel bezig ben)
Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat. Waar ben jij op het moment mee bezig? Heb je misschien nog tips, feedback voor mijn blog? Soms weet ik niet zo goed wat jullie nou van mijn blog vinden en wat er beter kan en wat voor artikelen jullie graag zien. Ik wil ook weer niet dat ik mensen afstoot doordat het alleen nog maar over tekenen gaat, maar ik wil ook niet dat de rest van de artikelen als 'saai' beschouwd worden. Dus daar ben ik wel benieuwd naar. 

Ik wens jullie een heel fijn weekend! En vakantie als je dat hebt. 

2 opmerkingen: