zaterdag 3 oktober 2015

Inktober #1

Het is eindelijk oktober! Ik had zoveel zin om te beginnen met inktober, ik ben blij dat het eindelijk zover is! Vandaag laat ik jullie de eerste update zien. Inktober is een project waarbij je de hele maand oktober elke dag 1 tekening maakt met inkt. Dit mag ook met fineliners of pennen bijvoorbeeld. Een leuke uitdaging om jezelf doelen te stellen en te verbeteren in het lijnwerk van je tekeningen. Klik snel verder om te zien hoe de eerste dagen zijn verlopen!

Het is natuurlijk nog maar 3 oktober dus ik heb ook nog maar 3 tekeningen om te laten zien, maar volgende week zullen het er vanzelfsprekend meer zijn. Er komt dus even geen Illustration Sunday deze maand, maar daarvoor in plaats komt er een Inktober update elke zaterdag. Ook kun je mij op instagram volgen waar ik dagelijks de tekeningen plaats.

Op dag 1 wist ik gelijk wat ik wilde tekenen! Ik had de Drawlloween tag gezien waarbij je elke dag van oktober een tekening maakt met bepaalde thema's. Het thema voor dag 1 was 'Ghost'. Dit leek mij wel leuk om eens uit te beelden. Dus ik kwam al snel op het idee van deze tekening. Ik was best tevreden voor een eerste tekening. De lijnen heb ik met mijn brush pen gedaan, die helaas wel een beetje uitloopt op dit papier (ik heb een nieuw schetsboek aangeschaft voor inktober), maar dit valt gelukkig niet erg op. En een paar details met fineliner. De rest is allemaal oost indische inkt.
Ik probeer zoveel mogelijk met inkt te werken. Dit omdat ik het zwart witte effect van verdunde inkt zo mooi vind en het een leuk contrast is bij de kleurrijke illustraties die ik normaal maak, maar op dag 2 had ik iets getekend wat ik toch wel heel erg graag in kleur wilde uitwerken.. Ik kon het gewoon niet laten. Dus daarom is dit met waterverf gedaan, maar de lijnen zijn met inkt dus het telt nog steeds voor inktober! Er zijn meer mensen die in kleur werken. De lijnen zijn wederom met de brush pen gedaan en de details met een fineliner.
En toen was het dag 3. Dit keer duurde het iets langer voordat ik op een idee kwam. De vorige dagen was het zo makkelijk. Maar uiteindelijk kwam ik op het idee om deze kat/heks/tovenaar te maken. Ik heb er lekker veel details in gestopt met de boeken en kaarsjes etc. Ik vond het wel schattig geworden zo. 
Dit is de staat van de vulling uit mijn brush pen momenteel.. Zo goed als op. Niet handig vlak voor inktober! Gelukkig heb ik een back up liggen. Gaat wel snel hoor, maar ik heb hem dan ook een maand heel intensief gebruikt. Ik hoop dat ik genoeg heb aan de nieuwe vulling die ik er straks in doe. Anders moet ik nieuwe bij bestellen en ik ben er nog niet achter waar ik die het beste los kan bestellen.

Dat was dan week 1. Of nou ja, de eerste 3 dagen! Ik ben tot nu toe heel tevreden over hoe het gaan en ben erg benieuwd of ik ook vooruit ga deze maand. Ik teken wel wat anders dan ik de laatste tijd doe maar dat vind ik juist wel heel erg leuk om te doen. Ik merk dat ik er heel veel plezier in heb en het erg leuk vind om nu door mijn schetsboekje te bladeren en te zien hoe vol hij al raakt (ik heb naast inktober nog een aantal andere illustraties er in gemaakt). Wat vind jij van deze illustraties? Volgende week zaterdag dus weer een nieuwe update. Dan heb ik jullie iets meer te laten zien! 

4 opmerkingen:

  1. Oh wauw, deze tekeningen vind ik echt heel gaaf! Super knap dat je dat kan maken, bij mij zou het echt een ramp worden. Ik vind vooral de tekening met het spook erop heel mooi geworden! Ben benieuwd naar de nieuwe update. Fijn weekend! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn het toch weer gave tekeningen! De kat/ heks/ tovenaar vind ik het leukste omdat er zoveel Halloween achtige details bij zitten ;)
    Ik ben heel benieuwd naar de volgende update!

    BeantwoordenVerwijderen