zaterdag 17 oktober 2015

Inktober #3

We zijn alweer bij de derde update aanbeland! Nog even doorzetten. Ik ben net op de helft van de inktober challenge. Tot nu toe is het erg leuk, maar ik begin het toch wel een beetje moeilijk te krijgen met het elke dag tekenen. Het voelt alsof ik langzaam aan wat weg zak in een artblock. Ik laat jullie vandaag weer alle 7 tekeningen zien van deze week. 

We beginnen met dag 11. Ik zag een foto op pinterest van een mooie jurk. Dit inspireerde me om deze tekening te maken. Ik begon hier al een beetje in een artblock te raken. Het lukte niet meer.. Ik had hier gelukkig nog wel inspiratie, maar de lijnen werden niet meer mooi strak. Mijn handen trilden enorm en het werken met inkt ging ook niet zo goed. Desondanks is dit nog best een prima tekening geworden.
Op dag 12 ging het met de inspiratie al wat moeizamer.. Daarom besloot ik maar een kat te tekenen. Dit doe ik altijd als ik teveel blijf hangen in het proces voor het tekenen en er maar niks van terecht komt. Een vrij snelle tekening, maar ik heb er wel leuke reacties opgekregen!
Dag 13, hier had ik gelukkig wel inspiratie! Eigenlijk begon ik maar gewoon met tekenen en dit ging best goed. Een soort.. verdrietig elfje? Misschien dat mijn artblock dan toch mee viel. Elke dag tekenen betekend natuurlijk ook niet dat het elke dag goed lukt.
Op dag 14 tekende ik eens een andere houding. Ik ben niet zo tevreden over het gezicht, ik weet dat ik dit beter kan, maar voor de rest ben ik hier wel blij mee! Door de witte omlijning springt ze er meer uit. Dit  vind ik zelf wel een leuk detail.
Op dag 15 kwam ik wat plaatjes van cactussen tegen, en andere planten. Wel eens leuk voor de afwisseling. Ik heb een groepje samengesteld en zo getekend. 
Ja en toen was het dag 16.. Misschien was mijn artblock toch niet helemaal over. Ik wist niks om te tekenen, had er eigenlijk ook helemaal geen zin meer in. Ik raakte een beetje gefrustreerd omdat het niet lukte. Ik ben zelf dan ook niet zo blij met deze tekening.
Gelukkig sloot ik de week goed af door een studie te doen over konijntjes. Ik heb een aantal op een pagina getekend. Met schattige dieren kun je nooit fout gaan toch? Ik word hier altijd zelf wel vrolijk van haha.

Hopelijk gaat het volgende week iets beter. Ik moet nog 2 weken! Ik ben blij dat ik toch elke dag iets heb kunnen tekenen. Ook al lukte het niet zo goed en stond mijn hoofd er niet zo naar. Ik heb ook een vrij drukke week gehad. Ik denk dat dat het ook wat heeft veroorzaakt, daardoor raakte ik wat in de stress over het feit dat ik ook nog een tekening moest maken en dan wil het niet. Volgende week heb ik hopelijk iets meer tijd.. Welke tekening vind jij het leukst deze week?

8 opmerkingen:

  1. Die konijntjes zijn echt zoooo leuk! Ze zien er zelfs gewoon pluizig uit!
    Maar misschien komt je artblock ook wel een beetje door het weer, het is nou niet echt bepaald vrolijk weer geweest de afgelopen week ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu je het zegt, dat zou inderdaad ook wel een beetje mee kunnen spelen :) dankjewel!

      Verwijderen
  2. De tekening van de konijntjes vind ik echt het leukst :), echt super mooi getekend!
    Xoxo, leoniae

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat kan je mooi tekenen zeg!
    Nijnies <3 <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen