woensdag 7 oktober 2015

Mijn doelen voor oktober

Yes, het is oktober! Ik ben een beetje laat misschien, maar ik wilde graag mijn doelen voor komende maand met jullie bespreken. En natuurlijk even terugblikken op de maand september. Kijken hoe het verlopen is en of ik mijn vorige doelen allemaal gehaald heb of niet.

Mijn doelen voor de maand september waren:

- fitnessen! Lekker actief bezig zijn
- meer experimenteren met illustraties
- Nee zeggen als ik het te druk krijg

Fitnessen heb ik zeker gedaan! 2 Keer per week. Iets waar ik zelf best trots op ben. Ik doe het nu al een aantal weken en het voelt goed om weer lekker te sporten. Ik heb maar 1 keer overgeslagen en dan kom ik gelijk op mijn derde doel, nee zeggen als ik het te druk krijg. Nu had ik het niet te druk, maar was ik ontzettend moe omdat ik het druk had gehad en veel had gelopen. Dus zag ik het fitnessen niet zo zitten. Dit moet kunnen voor een keer. Ik ben blij dat ik mijn grenzen heb aangegeven. 

Meer experimenteren in illustraties heb ik ook gedaan. Vooral voordat inktober begon heb ik wat geoefend met wat ik wilde doen met inkt. Ik ben ook weer langzaam aan meer dieren gaan tekenen. Iets wat ik eerder vaak deed, maar raar genoeg een beetje 'bang' voor werd. Dieren zijn natuurlijk vrij moeilijk en persoonlijk vind ik het makkelijker om mensen te tekenen. Dit omdat je meer weet hoe mensen eruit zien in bepaalde houdingen, maar ik heb het toch gedaan! Iets meer experimenteren mag wel.. maar ik heb mijn best gedaan!

Mijn nieuwe doelen voor oktober zijn:

- Gezonder leven
- Inktober volhouden! 
- Af en toe iets bakken
- Minder stressen

Dit zijn denk ik wel goeie doelen voor mij. Allereerst wil ik graag wat meer nadenken over gezonder leven. Afgelopen maand was niet zo zeer super ongezond, maar het kan beter. Ik eet vooral weinig fruit. Dus even mezelf er aan herinneren dat ik hier om denken moet en vooral ook voldoende moet eten, want dit schiet er soms wel eens bij in.

Ik heb soms wat last van stress, helemaal niet nodig natuurlijk maar ik denk dat ieder mens hier wel eens tegen aan loopt. Daarom wil ik komende maand minder gaan stressen en het leek me wel toepasselijk om dan als doel te nemen om ook af en toe iets te bakken. Dit vind ik namelijk ontspannend en het is natuurlijk ook hartstikke lekker. 
mijn eerste inktober tekening
Verder ben ik begonnen met Inktober! Als je wilt weten wat dit is moet je hier even klikken. Elke zaterdag geef ik hier een update van. Ik ga heel hard mijn best doen om het vol te houden. Elke dag tekenen is wel even wennen. Het is niet perse moeilijk, je moet je mindset gewoon veranderen. Los laten dat een tekening perfect moet zijn en niet teveel tijd per tekening willen besteden omdat het 'goed' moet gebeuren. Ik hoop hierdoor meer te genieten van het tekenen zelf in plaats van mij te focussen op het resultaat. En natuurlijk mijn vaardigheden te verbeteren.

Leuke, maar nuttige, doelen denk ik! Ik ben benieuwd hoe het deze maand zal verlopen. Ik heb er zin in! Wat zijn jouw doelen voor oktober? 


2 opmerkingen:

  1. Goede doelen heb je opgesteld! Vooral het minder stressen klinkt erg goed haha! Het gezonder leven staat ook op mijn lijstje voor oktober :) Tot nu toe gaat het goed, maar we hebben ook pas één week gehad haha! Veel succes, liefs

    BeantwoordenVerwijderen