dinsdag 10 november 2015

Mijn doelen voor november

Oktober was een drukke maand. Iets wat ik niet zo gewend ben. Vooral de herfstvakantie was druk raar genoeg. Veel klussen, mensen over de vloer, afspraken en verjaardagen, maar ik heb het gehad. Oktober is voorbij en het is tijd voor een nieuwe maand, met nieuwe doelen natuurlijk.

Mijn doelen voor oktober waren:

- Gezonder leven
- Inktober volhouden!
- Af en toe iets bakken
- Minder stressen


Gezonder leven was ook wel echt nodig. Ik heb 1 week in oktober gehad die niet zo goed ging qua gezond eten, maar gelukkig heb ik mijzelf weer aardig herpakt. Als we het druk hebben willen we wel eens makkelijk zijn en niet zo'n zin hebben om te koken. Dan gaat een patatje er vaak wel in. Zo nu en dan moet dit kunnen, maar toen we 3 van de 7 dagen ongezond hadden gegeten ging er ergens een lampje branden dat dit misschien anders moest. Nu eet ik weer fruit en groente en niet meer zoveel ongezonde troep. Heeft zo'n slechte eet week toch nog nut gehad.
1 van mijn inktober tekeningen
En inktober volhouden is mij gelukt! Dit hebben jullie natuurlijk al kunnen zien in mijn inktober updates en op mijn instagram account. 31 dagen en 31 tekeningen. De derde week was het zwaarst eigenlijk, want toen had ik gewoon geen tijd om te tekenen en dat frustreerde mij enorm. Met tegenzin tekenen is iets wat er wel eens voor kan zorgen dat ik in een artblock beland en dit dreigde dus ook te gebeuren midden in Inktober. Gelukkig heb ik mijzelf eruit gered en het toch netjes afgemaakt. Ik ben toch wel trots op mijn (bijna) volle schetsboek. En stiekem ook wel blij dat het nu klaar is.

Af en toe iets bakken.. is ook gelukt! Althans ik heb speculaas brokken gemaakt (die niet zo geweldig waren gelukt) en salted caramel brownies. Niet super spannend of bijzonder, maar ik heb het toch gedaan. Nu het buiten kouder wordt heb ik vaak wel zin om te bakken. Ik weet eigenlijk ook niet waarom, het voelt gewoon zo gezellig! Misschien kan ik dit in de maand november weer eens doen.

En minder stressen ging niet zo goed dankzij inktober.. oeps! Ik heb het wel geprobeerd zoveel mogelijk los te laten, maar als je je om 11 uur s avonds beseft dat je niks getekend hebt die dag raak je toch wel een beetje in de stress. Ach ja, volgende keer beter. Ik heb gelukkig wel genoten van de challenge.

Mijn nieuwe doelen voor november zijn:

- Meer experimenteren met kleur
- In de Sinterklaas stemming komen
- Een vast ritme aanhouden
- Creatief zijn op een andere manier


Na inktober (is voornamelijk zwart wit) heb ik wel een beetje behoefte aan wat kleur. Nu zijn mijn aquarel tekeningen best wel kleurrijk normaal gesproken, maar ik wil er eens mee experimenteren. Kijken wat voor kleurcombinaties goed samen gaan, eens heel wat anders doen dan normaal op kleurgebied en proberen hier mijn weg in te vinden. Ik kies vaak voor 'logische' kleuren en niet altijd heel erg samenhangend. Dus het lijkt mij wel leerzaam om hier mee te experimenteren.

Het is natuurlijk pas op 5 december Sinterklaar, maar nu het november is wordt het wel tijd om een beetje in de stemming te komen hiervoor. We vieren het dit jaar bij mij en mijn vriend thuis. We hebben al lootjes getrokken!

Met een vast ritme aanhouden bedoel ik niet perse mijn dag en nacht ritme, want dat gaat wonder boven wonder prima! Maar ook een ritme in sporten, eten, schoonmaken.. alles eigenlijk. Ik kan soms best chaotisch zijn en de helft overslaan. Maar wat regelmaat in je leven kan geen kwaad, dit is veel overzichtelijker. Vooral het schoonmaken sla ik nog wel eens over.. haha

En als laatste creatief zijn op een andere manier. Ik ben nu natuurlijk veel aan het schilderen, maar creatief zijn op andere manieren vind ik ook erg leuk. Ik kom hier alleen niet zoveel meer aan toe. Of eigenlijk doe ik het gewoon niet. Misschien kan ik deze maand weer eens iets nieuws proberen!

Dit waren dan mijn doelen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Ik vind het stiekem wel leuk dat we steeds meer richting de feestdagen gaan en heb er heel erg veel zin in. Ik vind dit ook wel 1 van de leukste maanden van het jaar. Wat zijn jouw doelen voor komende maand?

1 opmerking:

  1. Vieren jullie sinterklaas met alleen cadeaus of ook met surprises? Want dan kan jij je sinterklaas en andere manieren creatief zijn combineren met een surprise. Ook een goede voor de sinterklaas stemming is kruidnoten bakken (:

    Voor de meer kleur is het misschien wel leuk om de 3 color challenge te doen, maar dan met aquarel ipv markers (of juist wel met markers).

    BeantwoordenVerwijderen