donderdag 3 december 2015

Een shoplog - interieur, cadeautjes voor mezelf

Vandaag heb ik een hele leuke shoplog voor jullie! Althans, ik vind het leuk. Een beetje random misschien, maar ik heb mezelf een paar dingen cadeau gedaan. Dat mag ook wel eens toch? Vooral voor in ons huis heb ik veel planten en accessoires gekocht. Dat was ook wel hoog nodig want ons huis was nog zo kaal. Ik ga niet alles laten zien, want dan zitten we hier morgen nog, maar een aantal dingen wilde ik wel graag met jullie delen.

Zoals ik al zei; planten! Ik had een aantal grote rieten manden van mijn moeder gekregen. Deze vond ik best mooi staan bij het groen van onze muur. We hadden best wel grote planten nodig wilden we onze woonkamer een beetje afschermen, want we hebben hele brede en grote vensterbanken en een groot raam. Anders voel je je wel erg bekeken bij iedereen die buiten langs loopt. Eerst had ik hier een aantal planten neer gezet die ik mee genomen had na de verhuizing, maar los van het feit dat deze dood waren, waren ze ook veel te klein voor dit vensterbank. Ik kan je zo niet vertellen hoe de planten heten die ik gekocht heb, daarvoor heb ik er te weinig verstand van, maar ik vind ze wel heel erg leuk!

Ook hadden we de gordijnen eindelijk eens opgehangen. Dit was nog een heel gedoe want we kwamen bijna niet door het plafond heen, maar het is gelukt. Dit maakt het natuurlijk ook al een stuk gezelliger en minder echo in huis.
Bij de Hema kocht ik deze mooie stolp. Ik heb de grootste maat gekozen die ze hadden. Ook verkochten ze daar leuke lampjes aan koper draad. Ik heb veel koper in huis dus dat vond ik er wel leuk bij passen. Hierdoor krijgen de lampjes ook wat een rode gloed. Als het donker is staan deze lampjes natuurlijk veel mooier, maar dan krijg ik ze niet goed gefotografeerd. Daarnaast staan 2 witte potjes die ik ooit bij de Hema kocht. Elk jaar stop ik er weer een plantje in, maar ze houden het nooit lang vol. Ik denk dat dit komt omdat dit eigenlijk vaasjes zijn en dus een hele smalle hals hebben. Hierdoor hebben de plantjes niet zoveel ruimte. Nu heb ik er 2 nep planten in gedaan, daar zie je niks van! Kunnen ze lekker lang mee. 
Van  mijn vriend kreeg ik een poos geleden 2 cactussen, dit is er 1 van. Ik heb er mooie witte bolle potten bij gekocht en ze daar in gezet. Staat wel leuk vind ik zelf. Was wel wat vervelend, zo'n cactus planten, ondanks dat ik ovenhandschoenen had gebruikt zat ik onder de stekeltjes.
In onze andere vensterbank staan nu onder andere deze 2 witte vazen (weer van de Hema). Deze had ik in ons vorige huis ook al. Wederom had ik hiermee hetzelfde probleem, de opening is te smal voor een grote plant en kleine planten hierin staan een beetje gek omdat de vaas erg breed uit loopt. Ik heb er daarom deze takjes in gedaan, dit is gewoon nep (piepschuim balletjes) met wat mooie bodem bedekking. Staat best gezellig zo toch? Geeft wel wat warmte in huis. 

Sinds ik de planten heb neergezet liggen mijn katten ineens heel vaak in het vensterbank. Raar is dat, blijkbaar trekt het ze nu meer aan. Ze hebben hier alle ruimte om te liggen. Zolang ze niet aan de planten knagen vind ik het prima.
En een ander cadeautje aan mezelf: ik heb een abonnement op de flow genomen! Dat zat er al een beetje aan te komen, want ik kocht elke keer de nummers los in de winkel en dan is een abonnement natuurlijk goedkoper. Ik heb het 'spoil yourself' abonnement genomen, hierbij krijg je ook alle specials die uit komen. Vanaf januari gaat het in, dus de editie van december heb ik nog eventjes in de winkel gekocht. 
Mooie voorkant he? Met glitters! Weer een leuke editie dit keer. Ik vind dit tijdschrift zeker een aanrader als je van creativiteit en een beetje mindfullness houd (zonder dat het zweverig wordt). 

Dat was het dan. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om deze (random) shoplog te zien. Het zijn in ieder geval dingen waar ik zelf heel erg blij van wordt! Het voelt nu veel warmer en gezelliger in huis en dat is wel belangrijk om je thuis te voelen. Nog even en de kerstboom mag weer opgezet worden en dan is het natuurlijk helemaal af! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen