zondag 13 december 2015

Illustration Sunday #21

Ik heb deze week weer een aantal leuke illustraties voor jullie! Ik heb vooral veel geschilderd maar ook een pagina met wat schetsjes gemaakt. Ik ben vooral veel aan het experimenteren met materiaal keuze en kleur gebruik en dat heeft tot nu toe al een verschil in mijn tekeningen gemaakt. Ik zet dit artikel een beetje later op de dag online, maar ik was nog aan het schilderen vandaag en wilde dat ook nog graag eventjes delen dus dan maar iets later. 




Allereerst de pagina uit mijn 'gewone' schetsboek. Weer gemaakt met een blauw potlood. Ik blijf het leuk vinden om foto's na te tekenen in mijn eigen stijl, maar het onderste jongetje heb ik uit mijn hoofd bedacht. Ik vind blauw potlood zo leuk om te gebruiken als ik alleen schets. Sowieso tekenen deze potloden heel erg fijn.
En dan een pagina die al heel lang lelijk wit was gebleven in mijn aquarel schetsboek.. Ooit tekende ik deze kat met het meisje, maar ik vond het helemaal niet mooi geworden en ben snel verder gegaan met een nieuwe pagina. Toch bleef het een beetje steken, elke keer als ik door mijn schetsboek bladerde vond ik het toch wel storend dat deze pagina zo wit bleef. Dus ik heb hem wat kleur gegeven. Zo is hij toch een stuk leuker. Nog steeds niet 1 van mijn beste tekeningen, maar ik vind het zo wel iets vrolijks hebben. Stoort het in ieder geval wat minder in mijn schetsboek vol kleur. 
Ook ben ik deze week aan een nieuwe pagina begonnen waar ik 3 meisjes ga schilderen. Dit is de eerste daarvan. Ik heb hier een video over opgenomen dus mocht je willen zien hoe ik dit schilder klik dan eventjes hier. Ik wil al heel erg lang de lijnen niet meer met zwarte pen of inkt doen, maar ik kon hier nooit een goeie oplossing voor vinden. Ik teken namelijk eerst altijd de lijnen met inkt zodat ik zie waar ik moet schilderen en dan pas met kleur. Ik vind zwarte lijnen soms wel erg hard staan. maar als ik de lijnen pas na het schilderen wil zetten moet ik mijn potlood lijnen laten staan, en grafiet potlood vlekt enorm in waterverf en dat is echt niet mooi om te zien. Nu ik mijn col-erase potloden heb binnen gekregen kan ik dit wel doen. Eindelijk! Deze potloden vlekken namelijk niet en zie je niet zo duidelijk onder aquarel doorschijnen. Staat veel zachter nu ik de lijnen licht bruin heb gemaakt. Ik vind het zelf wel heel erg mooi. 
Ik hoop volgende week het tweede meisje af te hebben! Ik ben er namelijk al aan begonnen, het is bijna af. Ook die heb ik weer op video opgenomen en zullen jullie snel te zien krijgen.
Ik ben een beetje mijn schetsboek aan het 'opvullen'. Ik ben nu namelijk op de helft en had een aantal pagina's waar ik niet zo tevreden over was (zoals de tekening van de kat). Op deze pagina had ik iets geschilderd wat ik niet mooi vond, maar de rest van de pagina wit gelaten. Dit staat zo kaal. Daarom heb ik een kader getekend en daarin deze vrouw geschilderd. Dit is niet een tekening waar ik heel lang over gedaan heb. Ik had gewoon even zin om te schilderen dus ik heb er niet teveel over nagedacht. Lekker ontspannend. Toch vind ik het best leuk geworden, ik denk vooral door het kleur gebruik. 
En dit is ook zo'n pagina. Weer een kader getekend en daarin gaan schilderen. Best leuk om te doen zo en het maakt mijn schetsboek een stuk voller. Weer heb ik de lijnen pas na de tijd gedaan en weer met bruin. Ik vind dit best een leuke illustratie geworden zo. Haar gezicht is wel interessant om te zien. En ik hou van flaporen haha. 

Dat was het voor deze week. Ik ben benieuwd wat jullie er deze week van vonden. Wat is jouw favoriet? Als je nog tips of vragen hebt dan hoor ik het graag. Tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen