zondag 10 januari 2016

Illustration Sunday #22


De allereerste 'Illustration Sunday' van dit jaar! Ik heb weer een aantal illustraties gemaakt die ik vandaag met jullie deel. Raar genoeg is het maar 1 pagina, maar ik heb een groot formaat schetsboek dus op 1 zo'n pagina past een hele hoop. Ik heb niet zo groot getekend dit keer, dus dan kan ik meer op 1 pagina kwijt. Eigenlijk stom, want ik wil mn schetsboek vol krijgen en op deze manier duurt het een eeuwigheid, maar ik vind het wel erg mooi staan zo'n volle pagina. Ook heb ik er heel veel plezier aan gehad. Het tekenen ging erg goed deze week. Ik had er dan ook heel erg veel zin in omdat ik afgelopen weken weinig tijd heb gehad (door de feestdagen) en het schilderen een beetje gemist had.


Ik begon deze pagina met de linker vrouw. Ik teken niet zovaak zij aanzichten, raar genoeg vind ik dat namelijk best lastig om te tekenen. Het is moeilijker om zo'n tekening karakter te geven en interessant te maken vind ik. Een gezichtsuitdrukking is bijvoorbeeld moeilijk te tekenen in een zijaanzicht, althans dat vind ik. Daarna tekende ik de jongen rechtsboven. Jongens zijn nog steeds niet echt mijn favoriet om te tekenen.. maar ik moet zo nu en dan toch eens oefenen. 
Daaronder tekende ik dit meisje. Beetje lastig te fotograferen want ze zit helemaal op de zijkant van mijn schetsboek en daar bol het papier een beetje door de middenscheiding van het boek. Maar ik vond haar wel erg leuk geworden. Ik hou er van om verschillende kapsels te tekenen. Daar heb ik veel gebruik van gemaakt op deze pagina. Ook vind ik haar streepjes shirt leuk. Daarnaast schilderde ik een random eekhoorn, want er was nog een grote leegte over en ik vond het best leuk om eens te tekenen haha. 

Dat was niet het enige dier dat ik schilderde! Ook dit hondje maakte ik. Het is een 'corgi' hondje. Zo schattig! Ze hebben zulke korte pootjes. Erg leuk om eens te schilderen. Ik vind de vacht mooi geworden. 

Naast hem schilderde ik weer een meisje. Ik heb veel tijd besteed aan haar haar en de sjaal. Dit vind ik dan ook het leukst aan de tekening. Ik ben de laatste tijd wat aan het experimenteren met lijnen. Zoals je misschien wel hebt gemerkt ben ik afgestapt van de zwarte lijnen, voor nu in ieder geval. Ik probeer nu lijn kleuren te kiezen die mooi bij het geheel passen. Zo is het een minder sterk contrast en het maakt de tekening wat zachter. Even oefenen wat je er meer uit wilt laten springen en wat juist niet. Ook moet ik wat oefenen met het schilderen van dunne lijnen maar het lukt steeds iets beter!

En als laatste iemand met rood haar. Achteraf had ik haar shirt beter een andere kleur kunnen geven, maar ach. Dit is best een groot contrast en ik twijfel of het een beetje vloekt. Ik vind haar haar wel erg leuk.

En dit is dan de complete pagina! Lekker vol. Gezien het een groot schetsboek is kan dit best vind ik. Het waren leuke oefeningen en ik ben er best tevreden over. Wat vind jij er van? Tot de volgende week!

4 opmerkingen: