dinsdag 23 februari 2016

Verjaardagscadeautjes + kleine update

Het is een poos geleden dat ik voor het laatst geblogged heb. Ik wil jullie vandaag even een korte update met uitleg geven. Ook was ik afgelopen vrijdag jarig en ik heb een aantal leuke cadeautjes gekregen die ik graag met jullie deel! Vooral veel schilderspullen. 



 De laatste keer dat ik geblogged heb is alweer meer dan een maand geleden, op 15 januari. Ik had jullie toen al verteld dat ik ziek was, maar mijn best zou doen om te blijven uploaded. Helaas is dat niet gelukt omdat mijn gezondheid achteruit ging. Na een bezoek aan de spoedeisende hulp besloot ik dat ik maar even mijn rust moest nemen. Ik ben nu veel ziekenhuis bezoeken en onderzoeken verder en het gaat iets beter met me. Ik moet nog wel mijn rust nemen en sommige uitslagen nog afwachten, maar ik hoop zo nu en dan weer even te kunnen bloggen. Bedankt voor jullie geduld! Ik wil op mijn blog niet teveel over mijn gezondheid gaan uitweiden, omdat ik niet wil dat mijn blog hierom draait, maar ik wilde jullie toch even op de hoogte stellen.

En dan nu mijn verjaardagscadeautjes! Ik ben erg verwend dit jaar. Vooral met schilderspullen die ik al heel lang wilde. Ik heb de laatste tijd niet veel puf gehad om te schilderen, maar zo nu en dan doe ik dat nog wel. Ik zal binnenkort wel weer even wat illustraties laten zien. Deze leuke cadeautjes geven mij wel weer even een zetje om weer wat actiever te zijn en meer dingen uit te proberen wat schilderen betreft.
Van mijn vriend kreeg ik (naast een bos rozen) dit koffertje met schilderspullen. Ik had natuurlijk al een aquarel setje van Winsor & Newton, maar ik wilde graag mijn studenten verf inruilen voor de professionele variant van dit merk. Deze zijn van betere kwaliteit en hebben meer pigment. Mijn oude setje was ook al aardig op geraakt. 

Naast dat ik dit koffertje erg leuk vind om te zien en het handig is om alles in op te bergen, zitten er ook een aantal leuke extra's in. Natuurlijk het aquarel setje, maar ook een meng bakje, 2 penselen, een potlood, een natuur sponsje, kneedgum,  masking fluid en 6 extra tubes met verf.
Ik ben erg blij met deze set!  Ik heb mijn oude verf in het nieuwe bakje gedaan omdat deze kleiner is en de professionele verf in mijn oude palette. Zo past het beter omdat ik nog een aantal extra kleuren had die niet in een doosje pasten. Het lijken zo hele donkere kleuren, maar dat is omdat het zo gepigmenteerd is. Het zijn hele mooie heldere kleuren. Links zie je dus mijn oude verf in het nieuwe doosje. Zoals je ziet heb ik sommige kleuren al aardig op gemaakt. 1 Kleur was zelfs al helemaal op, dus die heb ik weg moeten doen. En rechts is dan mijn nieuwe set in het oude doosje. 

Ik ben erg blij met deze koffer! Zo kan ik weer even voor uit met schilderen. Ook bevat het nieuwe aquarel setje een aantal andere kleuren. Dus dat is leuk om mee te experimenteren. 
Van mijn ouders kreeg ik o.a. deze 4 ecoline kleuren. Ik had al een aantal kleuren, maar dit waren vooral primaire kleuren en ik wilde heel graag wat pastel tinten. Ik heb ze al even uit geprobeerd en ze zijn prachtig! Ecoline is vloeibare aquarel. Het pigment werkt wat anders. Het zal zeker mijn aquarel set niet vervangen, maar het is leuk om te proberen. Ecoline is makkelijker egaal te krijgen, maar soms iets te gepigmenteerd en vloeit minder goed in elkaar over. Het heeft beide zijn voor en nadelen. Ik gebruik ze dan ook beide op een andere manier.  
Ook kreeg ik van hun dit setje met gouache. Ik heb hier nog nooit eerder mee gewerkt. Gouache zit tussen aquarel en acryl verf in. Het is water oplosbaar en mat zoals aquarel, maar dekt zo goed als acryl. Het vergt wat een andere manier van werken, maar het lijkt me leuk om uit te proberen. Misschien vind ik dit wel heel erg leuk! Ook kun je het goed in combinatie met aquarel gebruiken. Voor highlights bijvoorbeeld, omdat het goed dekt. In dit setje zitten 10 kleuren. 
En dan kreeg ik nog deze 3 test kaarten van Daniel Smith aquarel. Dit zijn kaarten met kleine dotjes verf er op. Die kun je nat maken en mee schilderen. Gewoon om de kleuren uit te proberen en te kijken wat je er van vind. Daniel Smith is een erg goed, maar duur waterverf merk. Dus even de kleuren testen is dan wel handig voordat je er geld aan uit geeft. 
Ik was vooral benieuwd naar de luminescent kleuren. Deze hebben bijvoorbeeld een duo chrome of parelmoer glans. Erg mooi! Ben benieuwd hoe dat er in de praktijk uit ziet. 

Verder kreeg ik van mijn zusje nog lekkere macarons! Die zijn inmiddels al op haha. Waren erg lekker. Zaterdag vier ik mijn verjaardag pas met familie. Ik zal binnenkort even een update geven met illustraties die ik afgelopen maand heb gemaakt toen ik afwezig was op mijn blog. Hopelijk tot snel! 

2 opmerkingen:

  1. Wat balen dat je gezondheid zo achteruit is gegaan zeg, veel sterke in ieder geval!
    Je bent wel flink verwend met al die cadeautjes, ik ben heel benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken. Het koffertje ziet er trouwens al leuk uit vanaf de buitenkant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel! :) Ik vond dat koffertje inderdaad ook erg leuk, en handig om het in op te bergen.

      Verwijderen